Kirándulás: Egy szép délután Budán, a Sas-hegyen

Kirándulók Klubja vezetője

Nagyon szeretek a szabadban lenni, mindig szervezek egy jó kis programot, ha az időjárás is megengedi.

Épp egy vasárnapi ebéd után voltunk, amikor kicsábított a jó levegő a szabadba. Sajnáltuk, hogy nem kerekedtünk fel már reggel, de mivel a délután még előttünk állt, nem keseredtünk el, felcsaptuk a Budapestről szóló útikönyveket (mert, hogy budapesti lakosként még ilyenünk is van :) ) és kerestünk valamit, amit nagyon ajánlanak a turistáknak. Így jött a Sas-hegy ötlete.

Már régi tervem volt megmászni a Sas-hegyet, de eddig még sosem jött össze. Pedig minden nap látom a budai oldal szívében emelkedő sziklás dombot. Hát most felkerekedtünk és felautókáztunk egészen a tetejére. Ott letettük az autót és bementünk az elkerített Sas-hegy tanösvényt bejárni.

A Budai Sas-hegy Természetvédelmi Terület a főváros felett mindössze 250 méterre van. Fent a nyugalom honol, míg alattunk a város a maga lüktető életével.

Mielőtt elindultunk volna a tanösvényen, egy kis kiállítás és egy rövidfilm várt minket egy pici épületben. A Sas-hegy múltjáról és jelenéről szóló kisfilm után megnéztük a kiállítás tárgyait, ami a Sas-hegy élővilágát foglalta magában.

Ezután elindultunk a szép sétára. A tanösvény nem hosszú - 2,5 km hosszú -, egy óra alatt kényelmesen bejárható. A kilátás gyönyörű, a város minden szegletét láthatjuk onnan. Órákat tudtam volna itt ücsörögni és gyönyörködni a tájban. A Mátrától kezdve a Pilisig, a Vértesig, mindent láttunk. Az út mentén pedig végig Sas-hegy jellegzetes élővilágát követhetjük nyomon, gyönyörű virágok és érdekes kőzetek mellett haladhatunk. A sétára igény szerint vezetőt is kérhetünk, aki rengeteg érdekes dolgot mesél a környékről.

Mindenkinek ajánlom ezt a rövid kis programot, igazán feldobja az ember napját!

network.hu

Címkék: buda sas hegy sas hegyi tanösvény

Hrubos Györgyné Ildikó üzente 14 éve

nagyon gyönyörű lehet hát nagyon jó lenne tényleg egy hétvégét elkirándulgatni köszönöm a tippet,Ildikó

Bene Marianna üzente 14 éve

én is és gyerekeim is nagyon szeretünk kit lenni a természetben. És hegyet mászni. ha lehet szoljál.

fazekas ilona üzente 14 éve

...Legközelebb szólj nekem is....:-)

KOHÁRI JÁNOS üzente 14 éve

MEGNYUGODTAM NEM CSAK ÉN VAGYOK ILYEN SZITUBAN.
30 ÉVIG NÉZEGETTEM ABLAKOMBÓL MÍG VÉGRE FELJUTOTTAM A
SASHEGYRE . VALÓBAN CSODÁLATOS.